Rördrom precis som en tom flaska!! =)

Hej hej igen!
Jag kommer inte ihåg vad jag skulle skriva sist, men aja jag kan ju berätta vad jag har gjort idag. Idag har jag mamma och brorsan åkt bil nästan hela dagen, för vi har vart och hälsat på en stor del av släkten i Värmland. Vi åkte dit i fredags och kom hem idag. Vi kom fram på kvällen så då kunde man inte göra så mycket mer än att sova. Dagen efter så träffade vi, ska se om jag kommer ihåg alla, mormor, min gammel moster, (mammas moster), hennes man, mammas kusiner och en av mammas kusiners man och deras barn, (mina sysslingar). Det kan ha vart några till, men jag kommer inte ihåg vilka det skulle vara isånna fall. Alla vi som jag nyss nämnde (och såklart David jag och mamma) var ute i skogen och hade picknik =). Vi grillade ute i skogen och kollade på fåglar för en av mammas kusiner är värsta fågelexperten så han kunde massor om alla fåglar som flög förbi. Jag såg massor med olika fåglar t.ex. en Rördrom (tror jag den hette) Den har ett ganska roligt läte, den låter som om man blåser i en tom flaska. När vi gick hem från pickniken så hade jag en cider flaska som jag blåste i och då sa mamma: Lyssna, det är en Rördrom. Och jag hållde ju på att skratta ihjäl för det var ju bara jag X). Efter det avr vi alla och fikade hemma hos Nordensköldarna (mina sysslingar och deras föräldrar.) Och efter det åkte vi till kil och hälsade på min 95-åriga gammel mormor (min mammas mormor) och mormor och en av mammas kusiner var oxå där. Vi åt påskmiddag där. Fast jag var ganska mätt efter all fika så jag åt inte sså mycket. Sen åkte vi äntligen hem och kollade på film och sen gick vi och la oss. Och åt vi frukost och packade sen åkte vi hem. Så nu är vi hemma =). Vi sov hos min morfar, min morbror och Anne (Anne är morfars fruga :P.) Det är det jag har gjort. Nu sitter jag och lyssnar på musik, jag lyssnar på en konstig (men bra) låt som jag fick av David - MGMT - Kids -
Snart ska jag packa igen för jag ska till pappa ikväll *suck*. Det är sketa jobbigt att packa hela tiden, men jaja det är inte så mycket jag kan göra åt den saken.
Ajuste alla pratar ju värmlänska i Värmland så jag har oxå börjat prata det nu, så om jag säger några ord lite konstigt så är det för att jag antagligen inte fått ut värmlänskan än :P.

Synes och höres kanske!!

Hare värmlänskt!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0